Reparasjon av MacBook Pro i Bangkok?

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Om få dager er jeg på tur til Thailand og siden turen blir lengre enn vanlig vil jeg ta med meg en bærbar og tenker da det blir min gamle, men til dels oppgraderte MacBook Pro fra 2010. Grunnen til at den blir med er at den er 13" og den andre jeg har er for stor fysisk.

Har lenge slit med tastaturet, noen knapper som er defekte så jeg skal få byttet det. Har utsatt dette fordi det er en jobb som jeg ikke har orket da jeg kjøpte meg en nyere maskin. Alt for mange knøttsmå skruer å skru inn og ut for selve tastaturet. Mener det er nærmere 60 stykker. Nytt norsk tastatur har jeg liggende.

Et annet typisk problem som Apple sliter med på mange MacBook Pro er at kjølepasta på prosessoren blir hard og mister sine egenskaper til å lede varme til kjøleribben. Dette er også ting jeg skulle ta samtidig med bytte av tastaturet, men når man har alternativer til daglig bruk så har det vært lett å utsette begge disse jobbene.

Så kom jeg jo på at hva med å få dette gjort i Bangkok. Slippe arbeidet selv for en mye rimeligere penge enn her hjemme. Vel, kanskje ikke rimeligere siden jeg ville gjort dette selv.

Fikk i dag svar fra et firma: Dr. MacBook og de skulle ha 1000 Baht for bytte av tastaturet og 500 Baht for rens og legge på ny kjølepasta. En pris jeg lett betaler for å slippe gjøre dette selv. De holder til på Asok så de er lett tilgjengelig også.

Noen som har andre anbefalinger på verksteder som utfører slikt i Bangkok, helst sentralt.

Tenker fredag ettermiddag leverer jeg inn MacBook Pro for håndspåleggelse og service :lol:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2

Den prisen var det ikke noe å si på. :) :D :D

A.H.
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#3

Enig, hadde bare slått til på det.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Ja, prisen er god. Ikke tvil. Slår nok til på den.
Tenkte kanskje noen hadde erfaring med enkelte verksted selv.

Skal gi tilbakemelding når jeg har vært der :ugeek:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#5

En veldig sen tilbakemelding på denne. I fjor presterte jeg å legge igjen selve tastaturet som skulle byttes hjemme i Norge så det ble ikke noen tur innom for å få utført dette.

Noen dager før jeg dro så sendte jeg en e-post for å oppdatere meg selv på eventuelle prisendringer. Fikk automatisk svar om at de avviklet ferie frem til 6. januar.

Midt på dagen troppet jeg opp hos Dr. Macbook som ligger enkelt til i nabobygget til Pullman Hotel, Asoke. Ved ankomst i felles resepsjon nede for hele bygget måtte jeg vente litt mens de kontaktet "doktoren". Etter noen minutter kom det noen derfra og man ble ført opp til deres lokaler i 5. etasje.

Rask avlevering av Mac og tastatur, samt registrering av sak. Trivelig personale. Fikk beskjed om at de skulle ha maskinen ferdig til senest kl 13 dagen etter da jeg skulle videre fra Bangkok. Var i området og dro innom rundt kl 12 dagen etter og maskinen var klar.
En liten sjekk at at nytt tastatur virket som de skulle og 1000 baht vekslet eier.

De hadde byttet tastatur og lagt på ny kjølepasta for den prisen. Utmerket service og pris. Kan ikke annet enn å anbefale Dr. Macbook til andre.

For lite penger har min 10 år gamle MacBook Pro fått økt bruksverdien som reise- og surfemaskin. Etter at jeg satt inn SSD for noen år siden så gjør den jobben. Salgsverdi vil typisk være langt under kostnaden av å bytte tastatur hjemme i Norge.

------
Litt morsomt som jeg ikke fikk med meg ved levering; kunden etter meg var visstnok også nordmann og trengte nytt norsk tastatur på tilsvarende MacBook Pro. Dessverre var det lite doktoren kunne gjøre da de ikke hadde norsk tastatur på lager, men hun anbefalte kunden gjøre som meg og kjøpe tastaturet på eBay.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

tdr skrev: 14 jan 2020, 08:57 En veldig sen tilbakemelding på denne. I fjor presterte jeg å legge igjen selve tastaturet som skulle byttes hjemme i Norge så det ble ikke noen tur innom for å få utført dette.

Noen dager før jeg dro så sendte jeg en e-post for å oppdatere meg selv på eventuelle prisendringer. Fikk automatisk svar om at de avviklet ferie frem til 6. januar.

Midt på dagen troppet jeg opp hos Dr. Macbook som ligger enkelt til i nabobygget til Pullman Hotel, Asoke. Ved ankomst i felles resepsjon nede for hele bygget måtte jeg vente litt mens de kontaktet "doktoren". Etter noen minutter kom det noen derfra og man ble ført opp til deres lokaler i 5. etasje.

Rask avlevering av Mac og tastatur, samt registrering av sak. Trivelig personale. Fikk beskjed om at de skulle ha maskinen ferdig til senest kl 13 dagen etter da jeg skulle videre fra Bangkok. Var i området og dro innom rundt kl 12 dagen etter og maskinen var klar.
En liten sjekk at at nytt tastatur virket som de skulle og 1000 baht vekslet eier.

De hadde byttet tastatur og lagt på ny kjølepasta for den prisen. Utmerket service og pris. Kan ikke annet enn å anbefale Dr. Macbook til andre.

For lite penger har min 10 år gamle MacBook Pro fått økt bruksverdien som reise- og surfemaskin. Etter at jeg satt inn SSD for noen år siden så gjør den jobben. Salgsverdi vil typisk være langt under kostnaden av å bytte tastatur hjemme i Norge.

------
Litt morsomt som jeg ikke fikk med meg ved levering; kunden etter meg var visstnok også nordmann og trengte nytt norsk tastatur på tilsvarende MacBook Pro. Dessverre var det lite doktoren kunne gjøre da de ikke hadde norsk tastatur på lager, men hun anbefalte kunden gjøre som meg og kjøpe tastaturet på eBay.
så bra👌🎼
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»