Edel årgang nrk i fra thailand

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#11

Phay skrev: 15 jun 2018, 06:40 Nei, det var en rørende og snill reportasje om pansjonister i Thailand fra Norge. Snille gutter og piker. Men det kom vel som en kommentar på sitatet, om Hua Hin som var så mye fest og rør :D
rep var rettet mot pensjonister, ikke rette mot negatv ting i thail :mrgreen:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

sikry skrev: 15 jun 2018, 08:50 Ja jeg som 65 åring sittende i Cha-am ville nok uttalt meg noe i samme duren. ;)
Da må jeg kommentere, at det er ikke str det kommer ann på, det er hvordan man bruker den 🌞

Cha am har sin gate og ølbarer de også 😁
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#13

Kolami skrev: 14 jun 2018, 14:42 Du har Sjømannskirken på den ene siden og de som er glad i å drikke på den andre siden..Det er vel aldri en reportasje i Thailand uten at sjømannskirken blir nevnt eller motsatt? ;)
De må gjerne følge meg, mitt og vårt i Thailand, som verken er innom Sjømannskirken eller drikker annet enn cola, juice og fruktdrikker, men det gir jo ingen interesse eller klikk, Kolami :D

Selv om jeg har hatt min skjerv av drama jeg også, som da konas veske ble kappet av og rappet av to thaier på motorsykkel mens vi begge satt på Honda`en vår, og jeg satte etter kjeltringene i vill fart igjennnom Pattaya sentrum.. Herrejesus, for et minne. Er sjeleglad for at vi ikke havnet i en ulykke sett i ettertid.. Vi fikk tak i dem med god hjelp av andre thaier, og fikk veska tilbake, utrolig nok.

Eller som da tsunamien rammet oss personlig. Eller som da vi stod midt i Bangkok da store tanks rullet inn i 2006.. Trodde jeg hadde gjort noe voldsomt galt, men det var visst ikke meg de var ute etter..

Fin video forresten, jeg liker alle reportasjer fra Thailand. Denne var svært hyggelig med vettuge mennesker. Takker for denne, chelsea ;)
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#14

Phay skrev: 15 jun 2018, 11:53 Da må jeg kommentere, at det er ikke str det kommer ann på, det er hvordan man bruker den 🌞

Cha am har sin gate og ølbarer de også 😁
Alle litt større byer med respekt for seg selv har det og ja det er hvordan en bruker den. :)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Sjømannskirken har jeg brukt i andre land, men aldri i Pattaya, men jeg synes sjømannskirken gjør en god jobb uten spesifikt å tenke på Pattaya, men den erfaringen jeg har fra andre land. I enkelte andre land, så er jo sjømannspresten ofte på reise også, og har noen tilstelninger dit han kommer, men ikke sett at presten har fartet noe i min retning her? Mulig han har litt for mye å holde på med i Pattaya, at tiden ikke strekker til?
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#16

Phay skrev: 15 jun 2018, 12:45 Sjømannskirken har jeg brukt i andre land, men aldri i Pattaya, men jeg synes sjømannskirken gjør en god jobb uten spesifikt å tenke på Pattaya, men den erfaringen jeg har fra andre land. I enkelte andre land, så er jo sjømannspresten ofte på reise også, og har noen tilstelninger dit han kommer, men ikke sett at presten har fartet noe i min retning her? Mulig han har litt for mye å holde på med i Pattaya, at tiden ikke strekker til?
Ja du har jo disse offshore prestene som farter en del. Han som var/er i Scotland Aberdeen-Edinburgh var jo alle tiders.
Jeg husker tidligere da sjømannskirke var sjømannskirke rundt om i verden og jeg har vert på mange som sjømann i 45.år.
De hadde mange skipsbesøk prest eller diakon , med aviser fra alle landets hjørner. Besøkte som oftest kjerka først for deretter en skikkelig rangel på byen.
Husker kjerka i Genova var strategisk plassert , Copenhagen Bar første etasje og kjerka I andre , kunne kjenne donkinga fra bassen oppe. Det hente presten hang ut vinduet og så vilken dør en tok da de var plassert ved siden av hverandre. :)
Svar

Gå tilbake til «Generelt»