Bygge datamaskin i Thailand

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

Har gått og spekulert litt på hva jeg skal gjøre i forhold til PC i Thailand når jeg flytter. Skulle jeg ta med PCen, ta med harddiskene fra PCen, kjøpe norsk bærbar å ta med eller bare bygge en ny PC i Thailand.

Fikk høre av en kompis som hadde en kompis :lol: som bor i Thailand som kjøpte ALL elektronikk i Norge for så å stappe i kofferten når han reiste tilbake til Thailand. Det var vistnok MYE billigere i Norge for det meste (Playstation 4, PC etc etc).

Men....nå fant jeg denne siden for en Thailandsk nettbutikk https://www.invadeit.co.th/

Og når jeg sitter og sammenligner priser på komponentene i Thailand mot feks Komplett i Norge så er det jo en MARKANT høyere pris i Norge enn i Thailand. Skjermkort jeg tenkte på (MSI Aero 1080 GTX) koster feks ca 21000 baht mot 6600 kr i Norge. Og ser det er gjenomgående betydelig høyere pris i Norge.

Så jeg lurer jaggu på at jeg bare kjøper en Norsk Windows 10 boks som jeg legger i kofferten sammen med et norsk tastatur med Æ/Ø/Å taster og kjøper alt resten i Thailand. Jeg har skrudd PC i mange år tidligere så dette har jeg gjort før, å kjøpe en PC i deler og så sette sammen. Som regel litt penger å spare slik også og da har man ihvertfall INGEN andre å skylde på om noe blir feil :D

Ser for meg en solid spill/video stasjonær PC helst i en liten boks med god luft-gjenomstrømning.

Ble virkelig overrasket når jeg fant 10 Terrabyte harddisker til ca 4000 kr stk i listene til InvadeIT :o Slikt finner man knapt i norske IT sjapper, men de hadde mange modeller.

Gleder meg allerede til å sitte å skru :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Jeg ville kjøpt bærbar i Norge. Jeg har en ROG til en god pris fra Komplett. Jeg fikk kjøpt min til ca 16k norske, men en slik ROG kostet i utgangspunktet 21k norske for kun ett bedre skjermkort og litt annerledes uforming. Komplett btw.


Skal du bygge pc.

InvadeIT er det eneste stedet som er komplett som komplett.no

Jib har også bra priser. Men det hele kommer av akkurat hva du vil ha og til hvilken pris. Jib og InvadeIT i kombo funker for min del. Sparer fort flere tusen bath der.

Sjekk skjermkortet en gang til om de er identiske ettersom det var en god del differanse. Det kan være ulike ram gddr minne klokkefrekvens etc selv om de har samme navn. Noen ganger glemmer de å skrive hele produktnavnet, det er min erfaring angående elektronikk, tv osv
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

Du for bedre pc når du byger selv, jeg gjort det på mine 3 pcer, du kan velge hva du vil ha for noe inni pcen
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#4

Ja det blir å undersøke grundig på modell-navn for å være sikker.

Jeg har hatt noen runder mellom bærbar og stasjonær og for meg er ikke bærbar en god løsning. De blir litt for overopphetet pga spilling har jeg opplevd (har hatt noen rundt 20.000 kr tidligere fra Toshiba etc). Det beste har jeg funnet er å ha en god stasjonær PC med et kabinett som ikke er for stort og ikke for lite. Så kan man bytte ut delene etterhvert som det skulle være nødvendig.

Det eneste jeg ser som jeg MÅ ha med er norsk Windows 10 og et norsk tastatur. Og de får jeg puttet i håndbagasjen. Trenger jo ikke esken til Win10, bare USB brikken og papirene (evt DVD-ROM men det er vel "ute" nå).

Så det blir jo et lite prosjekt å sette sammen en god PC pakke og skru litt selv igjen :-) Vannkjøling har jeg aldri vært glad i å rote med så det blir et oppsett uten det.

Skal sjekke ut Jib også.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#5

InvadeIT er så vidt jeg husker en nettbutikk basert i Hua Hin og har utenlandsk eierskap ;)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#6

Det var jeg ikke klar over :-) Veldig ryddig og ordentlig nettside ihvertfall.

Spørs om det driftes derifra og lager i Bangkok eller om de har lager i Hua Hin også. De har nå levering ihvertfall og det er jo gull :-)

Skal sjekke litt mer når jeg kommer meg "hjem" :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Generelt»