kjæresten gravid

Brukeravatar
Phelåån
Innlegg: 22
Registrert: 03 des 2017, 10:06

#21

Du risikerer at amphuret spør etter dna.
petty
Innlegg: 22
Registrert: 19 des 2017, 05:12

#22

Nå har jeg ikke rett til å dømme så det er bare synspunkter fra meg.
Når det er tvil om farskap så er en DNA test absolutt på sin plass. Som man har man i høyeste grad et ansvar for det en driver med. Så kan en jo vurdere om forholdet har sjangs til å overleve
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Jeg vet det er bare google søk unna, men jeg spør, for kanskje er det andre som lurer på det også? Er Dna ett krav lenger fra ambassaden når barnet er født i utlandet, for å få norskt statsborgerskap, eller holder det nå med å skrive under på farsskapet?
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#24

Interessant at de forskjellsbehandler Phil og Thai. Trodde de hadde avskaffet det i forbindelse med Phil, men tydeligvis ikke.

må fødselsattesten være i original eller som bekreftet kopi fra norsk utenriksstasjon i landet barnet er født i. Hvorvidt apostillestempel/legalisering er nødvendig, må avklares med utenriksstasjonen.

I tillegg til fødselsattest, vil det normalt være påkrevd med DNA-test hvis barnet er født i

Afghanistan
Burkina Faso
Burundi
Elfenbenskysten
Eritrea
Etiopia
Filippinene
Gambia
Guinea
Irak
Jemen
Liberia
Mali
Myanmar (Burma)
Nigeria
Pakistan
Serbia
Kosovo
Saudi Arabia
Sierra Leone
Somalia
Sri Lanka
Uganda
Vietnam
Saudi Arabia
Jemen

Fra skatteetaten
http://www.skatteetaten.no/no/Person/Fo ... -utlandet/
🌞
sol944no
Innlegg: 14
Registrert: 18 des 2017, 16:01

#25

Bare så det er klart, det er ikke tvil om farskap. Hun var her i sommers på 3 måneder visum og da hun ikke fikk mensen som hun skulle, tok hun en graviditetstest dagen før hun reiste hjem.
Men jeg tenkte litt på at det også kunne være bra og ta DNA-test så man slapp og få høre at, dette er kanskje Ikke ditt barn fra alle mulige mennesker...
Mad17
Innlegg: 26
Registrert: 27 nov 2017, 06:55

#26

synes det blir litt for mye unødvendig svar med at de bør ta DNA test, det er jo ikke akkurat vanlig i Norge at man tar DNA test når fruen blir gravid, så bare fordi fruen er fra Thailand så trenger ikke disse kommentarene og komme. :!:

tråden heter ikke "skal jeg ta DNA test eller ikke"
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#27

Det er bare å roe seg ned. Den utvalgte pappaen har kommet med en grei forklaring, og etter dette så er det ingen som betviler farskapet. 8-) 8-)
sol944no
Innlegg: 14
Registrert: 18 des 2017, 16:01

#28

Liten update. Hun fødte ham i starten av mai i Thailand og alt er bra med begge to. Han fikk sitt Norske pass i dag.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#29

Gratulerer! Håper alt er bare velstand :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Samed
Innlegg: 27
Registrert: 21 okt 2017, 19:04

#30

Gratulerer så mye :)
Svar

Gå tilbake til «Generelt»