Hjelp oss å få Pappa hjem!!!

Svar
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#1

Kom over denne i dag, vet det er mange som trenger hjelp og at dere hjelper mange allerede, men om vi har noen kroner til overs i disse Juletider så hvorfor ikke :D
Hjelp oss å få Pappa hjem!!!
Alle pengene vil gå til å få pappa trygt hjem, og dekke utgifter i forhold til dette. Om det blir noe til overs, blir de gitt som gave til Sjømannskirken, da de har vært lys i mørket for Pappa i en vanskelig tid
https://www.spleis.no/project/157479/description
Ungene kjemper for å få «Smoffen» hjem fra Thailand
Bergenseren Geir Klausen (74), kjent som «Smoffen» blant venner, har det siste tiåret bodd i Sørøst-Asia. Først noen år på Filippinene, før han de siste syv har holdt seg i Pattaya i Thailand.

Gradvis har imidlertid helsen forverret seg, blant annet lider han av kols og trenger ekstra oksygen. Den tidligere buekorpsgutten har det siste året vært sengeliggende, og er avhengig av hjelp fra konen Ton.

Det hele toppet seg da Klausen nylig pådro seg denguefeber, etter et uheldig møte med en moskito. 74-åringen ble innlagt på sykehus, og uten tilstrekkelig helseforsikring har regningene tårnet seg opp.
https://www.ba.no/ungene-kjemper-for-a- ... ss=granted Bilde
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Thaituristen
Innlegg: 37
Registrert: 19 des 2017, 13:21

#2

Tragisk for vedkommende og familien når man blir syk i utlandet,, men......og det er et men her.
Folk som er så bereist vet at man må ha god reiseforsikring, og spesielt når man begynner å komme opp i åra. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett dette at familie og venner starter innsamlingsaksjoner for å få folk hjem pga sykdom og død. Saken er den at i 99% av tilfellene så er de det gjelder fullstendig klar over at de ikke har forsikring, men de tenker at sykdom og død skjer bare med andre, ikke med meg.....og så er det jo så dyrt. Der forsvinner min medlidenhet.
Har man ikke råd til forsikring så har man heller ikke råd til å reise. Derfor av prinsipp støtter jeg aldri slike innsamlingsaksjoner. Hva andre gjør er opp til de.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Thaituristen skrev: 16 des 2020, 18:40 Tragisk for vedkommende og familien når man blir syk i utlandet,, men......og det er et men her.
Folk som er så bereist vet at man må ha god reiseforsikring, og spesielt når man begynner å komme opp i åra. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett dette at familie og venner starter innsamlingsaksjoner for å få folk hjem pga sykdom og død. Saken er den at i 99% av tilfellene så er de det gjelder fullstendig klar over at de ikke har forsikring, men de tenker at sykdom og død skjer bare med andre, ikke med meg.....og så er det jo så dyrt. Der forsvinner min medlidenhet.
Har man ikke råd til forsikring så har man heller ikke råd til å reise. Derfor av prinsipp støtter jeg aldri slike innsamlingsaksjoner. Hva andre gjør er opp til de.
Setter jeg av 10 år med forsikringer nå, så har jeg 300 000 på bok, men det vil jo ikke vare lenge om 10 år. Mange som tenker slik desverre, eller ikke har råd til eller mulighet for å få forsikringer lenger.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Thaituristen skrev: 16 des 2020, 18:40 Tragisk for vedkommende og familien når man blir syk i utlandet,, men......og det er et men her.
Folk som er så bereist vet at man må ha god reiseforsikring, og spesielt når man begynner å komme opp i åra. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett dette at familie og venner starter innsamlingsaksjoner for å få folk hjem pga sykdom og død. Saken er den at i 99% av tilfellene så er de det gjelder fullstendig klar over at de ikke har forsikring, men de tenker at sykdom og død skjer bare med andre, ikke med meg.....og så er det jo så dyrt. Der forsvinner min medlidenhet.
Har man ikke råd til forsikring så har man heller ikke råd til å reise. Derfor av prinsipp støtter jeg aldri slike innsamlingsaksjoner. Hva andre gjør er opp til de.
det kommer mange mange flere !
kjenner mange inkl meg som ikke har forsikring ,
jeg får ikke forsikring, pga alder og tidligre sjukdom
jeg har sikret meg på andre måter,
en må væra klar over,,
har en tatt utflytting,
som er lite klokt!
om en ikke er frivillig medlem,
kan faktisk bli nektet og komme inni hjemlandet,
jeg har en kamerat ( 69 år) uteseiler
i 30 år,
han flyttet til norge i juli,
hadde heldivis penger på bok,
uten det vel,,
men det har tatt 5 måneder og « komme inn i norge»

det er et helsikes byråkrati og komme
innigjen i norge!
kan en ikke vise til at en har midler til og forsørge seg+ ikke har bolig,
er man nesten og betrakte « nesten» som invandrer
masse styr, en er i ingemansland!
men bopel må en ha!
folk kan protestere her som fan.. ,
ellerså ern utflytta,
og har en i tilegg familie,
selv med barn og norsk pass,
må en væra klar over disse problema

jeg vil kalle det nermest idioti og
brenne broer,

kan også tilføye: min sønn studerte og giftet seg ute
et helsike og kommi inni det norske systemet
men hadde han ikke hatt bopel,
ville det vert ennu vanskligre,
mye styr og kunne bevise hvem en er selv m
norsk pass.
han og kone m barn benytter min bolig i norge,
jeg veit hva jeg snakker om nå,
men blir folk sjuke og er frivillige medlemmer
for en ta innpå et statlig sjukehus,
her,
stakkars gubbe over,
men han har skøvet det hele foran seg,!!
desverre!
nå er nav delvis styrt av data maskiner og
byråkrater,
en utflytta normann m norsk pass
vil ha mange utfordringer,
denne syke personen,
vil nok ha byråkratiske problemer,
en må på kunne identifisere seg og ha nok pensjon
for og flytte til fedre landet!norge,

det er mao ikke bare og reise til norge og forvente
og bli behandlet,!
det går ikke bare,
en er nesten rettsløs 😱
vel en må betale da norske sykehus satser
om en er « daua sjuk» vel
slik har det blitt pga mange utlenninger
er « fake» og vil bo på berget!,,
ps kommern tilbake til norge kan en ikke lenger
gå på folkeregistret og « melde seg inn»
det er utvalgte folke registre som
kan ta dette!
folk må skerpe seg,
det var for neg helt tilfeldig
at jeg ble klar over dette m frivillig medlemskap
takket være en oppegående venn!🙏
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#5

Kjenner til tilfelle der en nordmann bosatt i Thailand uten frivillig medlemskap i folketrygden reiste til Norge for behandling da han ble syk. Han meldte flytting tilbake til Norge, brukte en venns bolig som adresse, og fikk umiddelbart behandling betalt av staten som for alle andre nordmenn bosatt i Norge. Kravet var at han måtte være i Norge minst et halvt år eller så før han flyttet tilbake for å unngå regningen. Denne mannen kjente åpenbart en lege som skrev attest på at hans helsetilstand ble forverret av å oppholde seg i kalde Norge og derfor anbefalte at han kunne reise tilbake til Thailand, noe han også gjorde.
Dette er jo ren svindel slik jeg ser det, men det forteller samtidig at bekjentskaper lønner seg også i "korruptfrie" Norge.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»