Ansiktsskanning og fingeravtrykk få kjøpt SIM Kort i Thailand

Svar
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

Ansiktsskanning og fingeravtrykk vil være nødvendig for å kjøpe SIM-kort i Thailand fra neste måned.

dem som skal ha det lykke til

dette er i fra thainytt
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#2

Her er nyheten i Reuters.

Bangladesh, Pakistan og Saudi Arabia har allerede lignende systemer.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Om det reduserer mulighetene for mobildetonerte bomber så er jeg helt FOR det :)

Må kjøpe et par sim kort når jeg lander i januar så det var fint å vite på forhånd at dette vil bli krevd. Takker!
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Hva med gamle kort? Må man reeigistrere de?
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#5

Har ikke sett noe om det, men så vidt jeg ser gjelder dette alle. Antar kort kan byttes inn på samme måte som vi bytter inn kort i Norge når det går fra micro til nano til hva-nå-disse-sim-kortene heter.

Jeg lurer på hva dette vil gjøre med køene på flyplassen. Jeg synes ofte det er ganske kaotisk i SIM-kort-bodene allerede nå. Det må ta betydelig lengre tid hvis alle må registrere ansikt/fingeravtrykk i tillegg. Skulle vel også tro at dette ikke er gratis. Ergo må kostnadene hentes fra et sted.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#6

Dette har ligget ute for høring en stund, og omsider godkjent. Myndighetene vil ha full kontroll på alle utlendinger.

For de som fortsatt ikke vil gi bort noe sånt av ymse grunner, så finnes det en måte å omgå det på. De som har ei dame, eller en partner, kan jo be henne/han inngå to abonnement, ett for seg selv og ett for deg, i hennes navn.
Slik har vi hatt det hele tiden, og det er ikke noe i veien for det, evt. via forskjellige operatører, om restriksjoner pr. operatør kommer.

Og jeg vil tro at virkelige kjeltringer også vil finne en vei utenom. Men tiltaket i seg selv gjør det selvsagt lettere å oppspore dem, så sånn sett er det positivt.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#7

I dag fikk jeg tlf. fra AIS , hun jeg snakket med var ikke så flink i engelsk.Hun skulle sende en mail hva det dreide seg om.
Mailen kom kjapt , de hadde ikke fullgode opplysninger om meg.De ville gjerne at jeg sendte dem foto av ID til vedlagt adresse i mail.
Tok foto av mitt Thai ID kort og sendte Ok.
Har hatt samme tlf.no i ca.13 år. For ca.2 år siden tegnet jeg fast abonemang , betaler ca.800 Bht.mnd.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#8

Droppa de dette?
Svar

Gå tilbake til «Generelt»