Bilkjøp i Thailand

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#11

Som glad i tyske biler, faktisk ikke eid annet siden jeg kjøpte min første bil så ser man jo at den dagen man eventuelt skulle ønske kjøpe bil i Thailand så er nok ikke tysk bil førstevalg grunnet pris. Nybilpriser i Thailand finner dere HER.

Registrerer jo at en Audi A8 starter på 6,8 millioner baht i Thailand, 3,9 mill thb i Norge (kr 1172000,-), så som [mention]RobertX[/mention] ender jeg nok opp med en småbil :lol:

I trafikken i Thailand er det nok ofte greiere med en mindre bil, i hvertfall til lokal kjøring. Samtidig må jeg si at over 5 meter bil egentlig er noe stort for mitt bruk som består av stort sett bykjøring og 5-7000 km årlig.

En BMW 530d ser jeg starter på 3,5 millioner baht. I Norge 2,49 mill bath (nok 721000,-)

Så europeisk premium er nok dyr for oss nordmenn der.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#12

tdr skrev: 07 sep 2019, 04:14 Som glad i tyske biler, faktisk ikke eid annet siden jeg kjøpte min første bil så ser man jo at den dagen man eventuelt skulle ønske kjøpe bil i Thailand så er nok ikke tysk bil førstevalg grunnet pris. Nybilpriser i Thailand finner dere HER.

Registrerer jo at en Audi A8 starter på 6,8 millioner baht i Thailand, 3,9 mill thb i Norge (kr 1172000,-), så som @RobertX ender jeg nok opp med en småbil :lol:

I trafikken i Thailand er det nok ofte greiere med en mindre bil, i hvertfall til lokal kjøring. Samtidig må jeg si at over 5 meter bil egentlig er noe stort for mitt bruk som består av stort sett bykjøring og 5-7000 km årlig.

En BMW 530d ser jeg starter på 3,5 millioner baht. I Norge 2,49 mill bath (nok 721000,-)

Så europeisk premium er nok dyr for oss nordmenn der.
mange europeiske biler som selges her
hsr et problem!
og det er reservedeler !
gjelder nok ikke alle
men det er dårlig m delelager!
datra hadde en golf,
og da den var på verksted så ble den stående lenge!
så lenge at hun ble fed up
og byttet til en honda,
jeg veit endel bmv og audi modeller har samme problem

mercedes veit jeg ikkno om,

men som et apprepo!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#13

tdr skrev: 07 sep 2019, 04:14 Som glad i tyske biler, faktisk ikke eid annet siden jeg kjøpte min første bil så ser man jo at den dagen man eventuelt skulle ønske kjøpe bil i Thailand så er nok ikke tysk bil førstevalg grunnet pris. Nybilpriser i Thailand finner dere HER.

Registrerer jo at en Audi A8 starter på 6,8 millioner baht i Thailand, 3,9 mill thb i Norge (kr 1172000,-), så som @RobertX ender jeg nok opp med en småbil :lol:

I trafikken i Thailand er det nok ofte greiere med en mindre bil, i hvertfall til lokal kjøring. Samtidig må jeg si at over 5 meter bil egentlig er noe stort for mitt bruk som består av stort sett bykjøring og 5-7000 km årlig.

En BMW 530d ser jeg starter på 3,5 millioner baht. I Norge 2,49 mill bath (nok 721000,-)

Så europeisk premium er nok dyr for oss nordmenn der.
I Norge koster en 530d som du sier , men går en for en 530e plug inn hybride slipper en avgifter på over 200000 Nok. , startpris 550000 Nok , i Thailand 3000000 thb.
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/mark ... 139786.pdf

https://finansavisen.no/nyheter/motor/2 ... -gavepakke
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#14

Greier meg fint med en Mitsubushi farmers choice. Rimelig og god nok. Dette bilhysteriet er no ..........
🌞
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#15

Phay skrev: 05 sep 2019, 10:35 Herlig 🌞

Og prisen? En liten tohjuling av en tak tak koster jo 120 000 - 150 000,- ny
Korrigering:
Kona sa at prisen for Thai-Porcha var 100k thb UTEN motor! Svogeren min tok motoren av familiens tohjuls-traktor.

Ellers så ser jeg diskusjon om DYRE biler. For meg er bil 4 hjul og ratt :lol: Så noe dyr bil i Thailand blir det nok ikke. Derfor er en Yaris aktuell, som de lager i Thailand og kan fikses overalt.

Men jeg skjønner at noen liker bil, det er helt ok :)

Mvh
apekatt1
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#16

Phay skrev: 07 sep 2019, 14:14 Dette bilhysteriet er no ..........
Bilhysteri eller ikke. Vi har forskjellige interesser. For meg har det vært bil, sykling og alpint tidligere. Ikke har jeg hytte, båt, campingvogn eller MC. Ei heller dykker langt under havets overflate.

Min far var ivrig sportsfisker, de pengene han brukte på fiske gjorde at kiloprisen var veldig høy på det han kom hjem med og kunne nok betalt flere billån for de pengene det kostet :lol:
Broren min har igjen også stor bilinteresse, men han skrur gamle biler og det blir gjerne kroner igjen av slikt når man vet hva man holder på med. Eldste bilen hans er 90 år i år. Da han kjøpte hus var garasjen en vesentlig faktor :P

For enkelt å kalle andres interesser hysteri tenker jeg!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#17

tdr skrev: 07 sep 2019, 17:59 Bilhysteri eller ikke. Vi har forskjellige interesser. For meg har det vært bil, sykling og alpint tidligere. Ikke har jeg hytte, båt, campingvogn eller MC. Ei heller dykker langt under havets overflate.

Min far var ivrig sportsfisker, de pengene han brukte på fiske gjorde at kiloprisen var veldig høy på det han kom hjem med og kunne nok betalt flere billån for de pengene det kostet :lol:
Broren min har igjen også stor bilinteresse, men han skrur gamle biler og det blir gjerne kroner igjen av slikt når man vet hva man holder på med. Eldste bilen hans er 90 år i år. Da han kjøpte hus var garasjen en vesentlig faktor :P

For enkelt å kalle andres interesser hysteri tenker jeg!
Såså, det var meg det var snakk om, og hva jeg føler om bilhysteriet ;-)
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#18

Til forsvar siden det ble stille i tråden, så er det jo litt provoserende å høre at man har en udugelig bil, når en er fornøyd selv. Har kjørt bilen til Boobbeert (fått nytt navn av svigers), og det var en fin bil å dra på tur med, så å investere i noe mer i Thailand, når en egentlig bruker bilen mest sentralt, med de utfordringene det gir med parkering, trange gater og traffikk, så vil jeg si at en slik type bil er verdt pengene sine.

Så, får de som fortsatt er villig til å brenna av noen 100 tusener til få lov til det ;-)

Har hatt mange interesser, og brukt mye tid og penger for å pleie de, og da har også utstyr vært viktig. Men synes selv jeg var ganske så fornuftig med sykkelkjøpene, da fjorårets modeller blir sluppet til sterkt reduserte priser, og ofte med mye tilleggsutstyr på kjøpet. Det samme med bilen jeg kjøpte som også var fjorårets modell.

Litt utpå høsten og januar, så er det ofte gode tilbud på årets som fjorårets biler og sykler.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#19

Hehe! Jeg lo godt når jeg oppdaget hvordan navnet mitt var skrevet på pakken ja :lol:

Yaris'en er faktisk ypperlig her i Thailand. Men begrensningene er jo der veien er ganske røff og hølete, samt når man skal transportere store tunge ting. Da er pickup det åpenbare valget, noe som er ganske tydelig her i Thailand.

Bilvalget bør jo styres av lommebok og formål. En slik stor lastebil som OP viser har jo helt klart sitt formål her i Thailand, og er nok forholdsvis rimelig. Den er ikke ment å kjøres lange strekninger, men kortere distanser på ulendt vei.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#20

Formålet med en bil er for vår del 95% av tiden å kjøre til den lokale byen på Lotus/markedet/kaffe-kos... så selv om vi bor/ferierer midt i risåkeren i isaan, så trenger vi ingen pickup. Veiene er gode nå, mye bedre enn for 10 år siden, så en vanlig bil gjør susen. I tillegg så har jeg ikke lyst til å bruke flere 100k nok på bil i Thailand.

Siden svogeren min har kjøpt thai-porsche, så trenger vi heller ikke tenke på han og hans evt behov for pickup. Heldigvis...

Så en Yaris el. er en grei bil for oss, tror jeg.

Vi får se hva som dukker opp av 4 hjul og 1 ratt ;)

Mvh
apekatt1
Svar

Gå tilbake til «Generelt»