Saken avgjort – barnetillegget forsvinner

Svar
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

Etter en tenkepause har nå regjeringen med Frp i spissen bestemt seg for å fjerne barne- og ektefelletillegg til nordmenn i et fåtall land som ikke har trygdeavtale med Norge. Nordmenn i Thailand blir rammet.
dere finner linken https://www.thailandstidende.com
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Synes synd på de med lav pensjon/trygd som har etablert seg i Thailand (eller Fillippinene) og basert økonomien mye rundt disse tilleggene. Det er egentlig småkroner det er snakk om (rundt 30 millioner kroner om jeg ikke husker feil) så dette er kun symbol-politikk.

For min egen del kommer jeg til å pakke koffertene og flytte til Norge om dama blir gravid. Jeg takler norsk kostnadsnivå. Men de med lav pensjon/trygd som må flytte hjem med en familie kommer jo til å bli en belastning på staten gjenom tillegg, bostøtte etc. Om mange flytter hjem med familien kommer det til bli en mangedobbel belastning i forhold til denne "besparelsen".

Jeg har jo også for høy inntekt til å kunne få noen av disse tilleggene. Kun barnetillegg gjenom privat pensjonsordning jeg vil få (ca 1000 kr i måneden for første barn, halvparten ekstra pr barn ut over det). Men har stor sympati for de som nå virkelg må snu på krona for å få det til å gå rundt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

RobertX skrev: 22 jun 2019, 17:28 Synes synd på de med lav pensjon/trygd som har etablert seg i Thailand (eller Fillippinene) og basert økonomien mye rundt disse tilleggene. Det er egentlig småkroner det er snakk om (rundt 30 millioner kroner om jeg ikke husker feil) så dette er kun symbol-politikk.

For min egen del kommer jeg til å pakke koffertene og flytte til Norge om dama blir gravid. Jeg takler norsk kostnadsnivå. Men de med lav pensjon/trygd som må flytte hjem med en familie kommer jo til å bli en belastning på staten gjenom tillegg, bostøtte etc. Om mange flytter hjem med familien kommer det til bli en mangedobbel belastning i forhold til denne "besparelsen".

Jeg har jo også for høy inntekt til å kunne få noen av disse tilleggene. Kun barnetillegg gjenom privat pensjonsordning jeg vil få (ca 1000 kr i måneden for første barn, halvparten ekstra pr barn ut over det). Men har stor sympati for de som nå virkelg må snu på krona for å få det til å gå rundt.
du skal vel ikke ligge på lat siden du må minst ha 4 til 5 unger for lønne seg :mrgreen:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

RobertX skrev: 22 jun 2019, 17:28 Synes synd på de med lav pensjon/trygd som har etablert seg i Thailand (eller Fillippinene) og basert økonomien mye rundt disse tilleggene. Det er egentlig småkroner det er snakk om (rundt 30 millioner kroner om jeg ikke husker feil) så dette er kun symbol-politikk.

For min egen del kommer jeg til å pakke koffertene og flytte til Norge om dama blir gravid. Jeg takler norsk kostnadsnivå. Men de med lav pensjon/trygd som må flytte hjem med en familie kommer jo til å bli en belastning på staten gjenom tillegg, bostøtte etc. Om mange flytter hjem med familien kommer det til bli en mangedobbel belastning i forhold til denne "besparelsen".

Jeg har jo også for høy inntekt til å kunne få noen av disse tilleggene. Kun barnetillegg gjenom privat pensjonsordning jeg vil få (ca 1000 kr i måneden for første barn, halvparten ekstra pr barn ut over det). Men har stor sympati for de som nå virkelg må snu på krona for å få det til å gå rundt.
Vel, alt som kan utnyttes, blir utnyttet, så det kommer vel ikke som noe sjokk slik sett at myndighetene strammer inn på noe som misbrukes, og kan misbrukes. Er jo litt galt at det er bedre å ha kona gående hjemme å stelle for seg (måtte ha legeerklæring på at man måtte ha tilsyn), og i tillegg skryte av det på forum. Så vi som etniske Nordmenn vil nok snart være i mindretall av alle som nå beveger seg bort og ut fra både Norge og Schengen, så tiltakene vil nok eskalere etterhvert vil jeg tro.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

chelsea skrev: 22 jun 2019, 17:59 du skal vel ikke ligge på lat siden du må minst ha 4 til 5 unger for lønne seg :mrgreen:
De 7 personene i Thailand stengte hele butikken til hundrevis av muslimer i utlandet hehe..
ikke omvendt dere..hehe fy faen for noen uduglige politikere Norge har forstret de siste 50 ¨årene..
Svar

Gå tilbake til «Generelt»