Slutt på legalisering av offentlige thai dokumenter

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Heretter vil en rekke dokumenter utstedt av det offentlige i Thailand også bli tilgjengelige på engelsk. Alle provinskontorer skal tilby dette.

Informasjon fra ambassaden:


Thailandske myndigheter utsteder dokumenter på engelsk

Thailands utenriksministerium har informert ambassaden om at Department of Provincial Administration, Ministry of Interior utsteder dokumenter på engelsk (se liste).

Thailandske statsborgere skal nå kunne be om en engelsk versjon av sine dokument hos alle provinskontorer.

I slike tilfeller skal det ikke være nødvendig å legalisere den thailandske versjonen i tillegg.

Legaliseringsprosessen for bruk i Norge for disse dokumentene vil være som for alle andre thailandske dokument (se under legalisering).

NB! Der det engelske dokumentet ikke er utstedt av thailandske myndigheter (men kun er en oversettelse utført av et byrå), må også den thailandske originalen fortsatt legaliseres.


NB! Der det engelske dokumentet ikke er utstedt av thailandske myndigheter (men kun er en oversettelse utført av et byrå), må også den thailandske originalen fortsatt legaliseres.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Totalt unødvendig. Fins det noen som ikke kan lese eller forstå Thai?
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

MrDemongas skrev: 07 jun 2019, 10:46 Totalt unødvendig. Fins det noen som ikke kan lese eller forstå Thai?
hehe.. ja og nei... ;)

nja..det er vel bare en hard kjerne mennesker som kan lese de dokumentene.....thaier flest har store vanskeligheter for å lese byråkratisk thai etter hva jeg forstår-..kanskje ikke så ulikt i Norge? Så mye avhenger faktisk om du har utdannelse, først og fremst, for å forstå hva som sies..det skrives på gammeldags etter hva jeg forstått...så jeg regner med at ordlyden er like gammel som monarkiet ;)

..Uansett..... kanskje det er lettere å lese på engelsk ;) ihverfall for oss andre..
Svar

Gå tilbake til «Generelt»