Dronningens bursdag

Svar
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#1

Ja i morgen er det en ny fridag i den thailandske kalenderen , den nye dronningens bursdag.

https://www.bangkokpost.com/photo/photo ... s-birthday
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Har registrert noen andre steder på nett at det er klaget på at det som ved andre dager hvor noen av kongefamilien har fødselsdag ikke vil være tillatt å selge alkohol :lol:
Er vel kanskje greit med noen rolige dager for disse som klager.

Noen som forresten vet om morsdagen i Thailand fortsatt skal feires på den tidligere dronningens fødselsdag?
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

sikry skrev: 02 jun 2019, 12:01 Ja i morgen er det en ny fridag i den thailandske kalenderen , den nye dronningens bursdag.

https://www.bangkokpost.com/photo/photo ... s-birthday
Jeg lurer på når de skal få tid til til å jobbe..det begynner å bli en god del "fri dager"... :lol:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

tdr skrev: 02 jun 2019, 13:40 Har registrert noen andre steder på nett at det er klaget på at det som ved andre dager hvor noen av kongefamilien har fødselsdag ikke vil være tillatt å selge alkohol :lol:
Er vel kanskje greit med noen rolige dager for disse som klager.

Noen som forresten vet om morsdagen i Thailand fortsatt skal feires på den tidligere dronningens fødselsdag?
Kan trygt fortelle at her har det blitt servert alkohol, og ingen merkbare antydninger til at det har vært høytid overhode, foruten alle offisielle bygg har flagget på halv stang!


7/11 selger alkohol også, og ingen mobb med gule t-skjorter har erobret gatene, ei heller prøvd å tvangsselge meg en, slik som jeg opplevde i de gode gamle dager, da alle til og med utlendinger flest spradet rundt i gule t-skjorter på farsdagen som morsdagen. Såvidt jeg vet, så skal morsdagen feirens så lenge gamlemor lever.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»